27 czerwca, 2022

ApartmnentComfort

Turystyka Gastronomia

Podjadanie słodyczy

Jak nauczyć się nie podjadać słodyczy?

Podjadanie późno w nocy może zniszczyć twoją dietę i powiększyć talię. Niezależnie od tego, czy Twoją typową przekąską są lody, ciasteczka czy batoniki, Twój organizm nie będzie miał możliwości spalenia dodatkowych kalorii, jeśli nie będziesz ćwiczyć przed snem. Niestety, nocne podjadanie to nawyk, z którym trudno zerwać. Jednak kilka prostych zmian w typowej rutynie może pomóc ci zapobiec chęci sięgania po słodycze w nocy.

Uzależnienie od słodyczy – dlaczego tak trudno przestać je jeść?

Nadwaga lub otyłość zazwyczaj nie dotyczy ciała, ale mózgu. Przejadanie się i kompulsywne jedzenie to często sposób, w jaki mózg wraca do dawnych nawyków żywieniowych. Nowe badania potwierdzają, że obwody mózgowe odpowiedzialne za objadanie się są zupełnie inne niż te, które rządzą normalnym odżywianiem się. Zrozumienie, gdzie zaczyna się jedna sieć, a kończy druga, może doprowadzić do opracowania ukierunkowanych leków lub nieinwazyjnych terapii, które będą w stanie powstrzymać głód jedzenia w mózgu niemal zanim się on rozpocznie. Problem z przejadaniem się polega na tym, że nasze mózgi wciąż są tak skonfigurowane, aby robić coś, do czego ewoluowały wiele wieków temu: łaknąć jedzenia jak szalony i pochłaniać je, aby przetrwać w czasach niedoboru. Mimo że nie brakuje już jedzenia – w rzeczywistości jest ono wszędzie, gdzie tylko spojrzymy – nadal zachowujemy się tak, jakbyśmy musieli jeść wszystko, co jest w zasięgu wzroku, aby utrzymać się przy życiu.

Oddziaływanie cukru na nasz organizm

Cukier powoduje gwałtowne skoki i spadki poziomu glukozy. Niestabilny poziom cukru we krwi może powodować wahania nastroju, zmęczenie i bóle głowy. Przyczynia się również do powstawania zachcianek, co rozpoczyna cykl fałszywego głodu. Z kolei osoby unikające cukru rzadziej mają na niego ochotę, a jednocześnie czują się bardziej zrównoważone emocjonalnie i pełne energii. Cukier zwiększa ryzyko otyłości, cukrzycy i chorób serca. Chociaż każdy z nas lubi sobie od czasu do czasu pozwolić na odrobinę przyjemności, pokarmy, które szybko wpływają na poziom cukru we krwi, zwiększają ryzyko otyłości, chorób serca i cukrzycy. Cukier może mieć wpływ na Twoją odporność. Jakby bycie chorym nie było wystarczająco złe, badania wykazały, że cukier może zaburzać sposób, w jaki organizm zwalcza choroby. Bakterie i drożdże żywią się cukrem, więc nadmiar glukozy w organizmie powoduje gromadzenie się tych organizmów i wywoływanie infekcji.

Zdrowy zamiennik słodyczy – jakie stosować?

Batony proteinowe. Ten rodzaj batonów jest również dobry, jeśli uprawiasz fitness lub jeśli nie chcesz dostarczyć sobie wszystkich białek. Z drugiej strony mogą zawierać niewielką ilość kalorii w porównaniu z batonami czekoladowymi, ale za to zawierają mnóstwo witamin i minerałów, więc jeśli chcesz, możesz spróbować zrobić je samemu. Mus czekoladowy. Przygotuj łatwy mus czekoladowy, używając awokado, kakao w proszku, wanilii, mleka i słodzików lub sprawdź różne przepisy w Internecie. Domowe lody. Zrób łatwe, zdrowe i pyszne lody tylko z mrożonych bananów. Spróbuj dodać kakao w proszku, orzechy, jagody, kawałki czekolady lub cokolwiek innego, co przyjdzie Ci do głowy.